Kõhutunne ei ole statistikaamet
Ettevõtjad toetuvad tihti oma kõhutundele. Seda seepärast, et puuduvad andmed, millele otsuseid rajada. Andmete puudumise taga seisab jällegi strateegia puudumine – ei teata, kust andmeid koguda, rääkimata sellest, milliseid andmeid üldse vaja oleks.
Iga uus projekt – olgu selleks uue teenuse turule toomine või reklaamikampaania loomine – algab sageli suure inspiratsiooni ja korraliku segadusega. Ilma selge protsessi ja strateegiata võib see segadus kiiresti üle pea kasvada.
Nagu Katrin Koit oma raamatus Praktiline teenusedisaini käsiraamat ettevõtjale tabavalt märgib: “Protsess aitab segaduses fookust säilitada – sa tead alati, kus sa oled ja mis on järgmine etapp, isegi siis, kui on vaja liikuda edasi ja tagasi, testida või midagi uuesti teha.”
Miks on strateegia oluline?
Alljärgnev lugu tõstab esile strateegia tähtsuse. Läbimõeldud protsess ei ole lihtsalt juhend – see on praktiline tööriist, mis aitab:
- Selgitada, mis töötab ja mis mitte.
- Vältida valesid järeldusi ja otsuseid.
- Avastada ja realiseerida uusi võimalusi.
Sest kõhutunne veab alt
Töötasin hiljuti koos ühe üliinspireeriva alustava ettevõtjaga, kelle eesmärgiks oli müüa vähemalt 15 toodet hinnaga 2000€. Reklaamistrateegia loomine usaldati täielikult minu kätesse. Koostasime sihtrühma persoona ja töötasin selle põhjal välja reklaamid. Ühe nädalaga saime 16 sooja kontakti, igaüks hinnaga vaid 2,3€. Kõik tundus suurepärane – vähemalt minule. Siis aga ütles partner: “Minu arvates reklaamid ei tööta.” Otsustasin partneriga kohtuda. Vestluse käigus selgus, et müügitöö oli tegemata.
Loodav strateegia ei pea olema keeruline
Läbimõeldud protsess on nagu teekaart, mis aitab hoida fookust ka kõige keerulisemates olukordades. Strateegia eesmärk on süsteemsus, mis aitab ettevõtjal vältida otsuste tegemist oma isiklike tunnete või oletuste pinnalt.