GDPR: piirang või nutikas võimalus?
Kas sulle tundub ka, et GDPR ehk andmekaitseseadus on üks järjekordne tüütu reeglistik, mis takistab sinu ettevõtte arengut? Näiteks see kurikuulus kohustuslik küpsiste nõusoleku bänner – nüüd, kui klient keelab jälgimise, jääd tema eelistustest täiesti pimedaks.
Kahjuks on teenindusfilosoofia sageli see, mille mõtestamiseks ettevõtetel aega napib, kuid hea teenindus on eduka äri alus. GDPR tõstab selle tähtsa teema õnneks päevakorda. Niisiis muudame veidi vaatenurka. Vaatame seda nii – GDPR on suunanäitaja – see suunab meid parema teeninduskultuuri ja kliendikesksema mõtteviisi poole.
Mäletad, kuidas kunagi e-kirjade lõpus puudus võimalus uudiskirjast loobuda? Selle puudumise pärast on veel tänaseni inimeste e-maili salajasemad, kui vaarvanaema kringliretsept. Paljud turundajad kartsid, et kui anda klientidele vabadus öelda “ei”, hävitab see kogu meiliturunduse. Mis tegelikult juhtus? Selle asemel, et pommitada pakkumistega 10 000 inimest, keda see ei huvitanud, jõuti lõpuks tuhande tõeliselt huvitatud inimeseni. Reklaamikulud vähenesid, sihtgrupid muutusid täpsemaks, sõnum konkreetsemaks, meilide avamise protsent tõusis ja müügitulemused paranesid.
GDPR annab klientidele vabaduse valida – ja see vabadus loob ettevõtetele võimaluse keskenduda neile, kes tõeliselt hindavad nende pakutavat. See aitab meil liikuda agressiivsest müügist teenindava müügi poole. Ei mingeid piinlikke “pickup line’e” Selveris, stiilis: „Neiu, teil on ilusad silmad, aga kas teie elu on kindlustatud?” Või seda peidetud nuppu “Loobu lepingust”, mis on maetud veebilehe kõige sügavamasse soppi, kuhu jõudmiseks peab peaegu doktorikraadi välja teenima. Või need reklaamid, mis pakuvad KÕIGE SOODSAMA HINNAGA koeratoitu, kuigi sul koera pole.
Andmekaitseseadus aitab sellised ebaausad või mõttetud praktikad välja juurida. GDPR suunab süsteemsuse poole, kus kliendid saavad infot ainult selle kohta, mis neid tõeliselt huvitab. See vähendab infomüra ja parandab kasutajakogemust.
Võib-olla polegi GDPR tüütus, vaid hoopis oluline samm parema teeninduse ja usaldusväärsuse poole?