Kedagi ei huvita Sinu toode. Loo emotsiooni!
Oled kindlasti kuulnud seda kurikuulsat lauset: „Kedagi ei huvita su toode. Müü emotsiooni!“
See on paljudele väikeettevõtjatele paras pähkel, sest see tundub abstraktne ja kauge. Aga proovime üheskoos selle lahti mõtestada.
Kuidas emotsioon tekib ja miks see üldse oluline on?
Emotsioon on automaatne vastus mingile olukorrale. Võidad lotoga või kaotad krüptoturul – mõlemal juhul tunned midagi. Enne kui jõuad mõelda, on keha juba reageerinud ning tekkinud reaktsioon käivitab juba järgmised emotsioonid.
Ehk – inimesed on emotsioonide lükata-tõmmata. Kui tuleb kurbus, vajuvad suunurgad alla, käed lähevad risti rinnale ja võetakse alateadlik kaitsehoiak. Kui tuleb rõõm – suunurgad kerkivad, kehahoiak muutub, hääl elavneb. Siinjuures keegi ei mõtle “ ma nüüd olen rõõmus, tõstan suurnurgad üles poole.”
Aga kuidas siis müüa emotsiooni?
Kujutle täiesti primitiivselt, et sa lähed pühapäeva hommikul poodi, nädala toiduvarusid ostma. Selveris on riiulil:
viha 5€, kurbus 5€, kadedus 4€, häbi 5€, ükskõiksus 5€, armastus 5€, rõõm 4€…
Sul on viiekas. Millise valid?
Ma pakun, et sa võtad armastuse või rõõmu. Lihtne, eks? 😊
Näide elust enesest
Oletame, et sul on ees sõit Narvast Pärnu. Tee on pikk, võibolla libe, loomad liiguvad, rehvid võivad puruneda. Sa tead, et kõike võib juhtuda.
Õnneks maksid sa eile paberi eest millel oli pealkiri “kaskokindlustus”.
Tänu sellele teadmisele asud teele julgemalt, sest juhtugu mis tahes – keegi tuleb ja korjab su üles. Ehk tegelikult ostsid sa meelerahu ja kindlustunde mitte paberi pealkirjaga “kaskokindlustus”. Mõistad?
Mõtle nüüd – millist emotsiooni sina oma kliendile edasi annad?
Kas ta tunneb seda juba enne, kui ta sinult midagi ostab?
Kui ei tunne, siis võib-olla on just see sinu järgmine arengukoht