Kliendikõne – Miks?
Tähelepanu on piiratud ressurss. Telefoninumber on justkui võti, mis avab ukse tähelepanu ruumi. Kui see uks lahti keeratakse, satuvad tihti sisse kutsumata külalised koos ebarelevantsete pakkumistega.
Säästa aega ja raha!
Mõned aastad tagasi istusime sõpradega kohvikus, otsides probleemi, mida suudaksime lahendada. Meie tähelepanu köitsid teenusepakkujad, kes eksisteerisid küll turul, kuid ei osanud enda turundada. Otsustasime keskenduda iluteenindajatele nagu juuksurid, kosmeetikud jne. Alustasime tuttavatest, et uurida kas meie lahendus võiks neid aidata, ning mis oleks hind, mida nad oleksid nõus maksma. Kuid esimene külm kõne oli tõeline äratus – turul oli juba sarnane teenus. Kui me poleks julenud helistada, oleksime kulutanud asjatult nii aega, kui raha.
Pakkumised ei jõudnudki kohale
Töötades koos partneriga, kes müüs luksuslikke mugavustooteid, märkasin, et müügiprotsessis on lünk. Isiklikest hirmudest kantuna kartis meie partner oma klientidele helistada. Teinud oma esimesed kõned, sai ta teada, et tema pakkumised polnud klientideni jõudnudki.
Pööra ebaõnnestunud müük ümber
Järgmine juhtum puudutab e-poodi, kus eksikombel sai klient epoest soetada toote, mille tootmine oli lõpetatud. Selliseid asju juhtub! Igas epoes! Julgustasin partnerit kliendile helistama ja olukorda selgitama. Ta pakkus oma kliendile alternatiivset toodet, mis lahendas kliendi probleemi ja säilitas kliendi rahulolu. Just nii lihtne see ongi.
Järgmine kord, kui kahtled, kas helistada või mitte, mõtle sellele, kuidas sinu kõne eesmärk on klienti aidata – lahendada tema jaoks õhus olev probleem!
Ära karda avatud suhtlust, sest see loob võimalusi. See on sinu võimalus kasvatada usalduslikku suhet kliendiga ja pakkuda talle parimaid lahendusi.