Kuidas Sinu reklaamiraha päriselt kasutatakse?

Mõned aastad tagasi sain kõne ühelt ülivõimsalt naiselt, kes juhib Eestis kauplust, mis tegeleb tehnika müügiga. Ta küsis minult, et kas on normaalne, et on reklaamiagentuurile X kulutanud kolme kuu jooksul 5000€ eesmärgiga kasvatada epoe müüki, kuid epoe müük on olnud selle aja jooksul sisuliselt 0€. Sellest loost saad täpsemalt lugeda siit. Kuigi tundus, et suurema tragöödia olime läbi elanud, ei olnud see veel siiski päris kõik.

See oli alles algus

Nimetame meie partnerit siin loos Martaks. Marta otsustas agentuuriga koostöö lõpetada. Ma pakkusin, et võin neid enda parimate teadmiste ja oskustega edasi aidata. Nii palusin tal agentuurilt tagasi paluda kõik kontod, mille loomise ja kasutamise eest agentuur raha küsis, kuid agentuur keeldus kontosid üle andmast, öeldes, et need sisaldavad nende ärisaladusi. 

Jäin mõtlema, et milliseid ärisaladusi see salajane reklaamikonto küll sisaldada võib, mida üle anda ei ole võimalik. Jah, ma mõistan, et strateegiaid on erinevaid, aga kui Sinu strateegia on toonud kliendile kolme kuu jooksul 0€ ja välja viinud 5000€ siis midagi head sealt ju võtta pole, või mis?
Juhtusin mingil teisel teemal rääkima teise reklaamiagentuuri inimesega ja küsisin, et kas see on tavapraktika, et kontod jäävad agentuurile? Ta muigas ja ütles, et kahjuks küll. Sellel teemal olevat olnud hiljuti ka kohtulahend, mis lõppes kliendi kasuks, kuid meie summad ei olnud seda aega ega närvikulu väärt. Nii otsustasime nende imelised ärisaladused neile endile jätta ja alustada puhtalt lehelt.

Mis oli see ärisaladus?

Tegelik põhjus on selles, et osa lahkeid reklaamijaid seob ühe reklaamikonto alla mitme kliendi kontod. Näiteks, agentuuril X on 3 klienti, ehk kolme kliendi reklaamikontod. Need pannakse piltlikult öeldes ühte patta. Kuu eelarveks määratakse näiteks 700€. Kuu lõpus esitatakse kliendile arve 700€ – näe me kulutasime Sinu reklaamile 700€ ja seda sama näitavad nad ka kahele teisele kliendile, kuigi tegelikult jaotus see 700€ sõbralikult kõigi kolme vahel. 

Niisiis, kutsun Sind üles olema tähelepanelik enne koostöö alustamist. Tore on, kui lepingu teete, aga lõpuks ei tasu närvi-, aja- ja kohtukulud vaidlemist ära ehk ole tähelepanelik. Võimalusel survesta partnerit, et kõikide kontode omanik oleksid SINA! Muidugi omamoodi punane lipp on see, kui sa teda sellega üldse survestama pead, aga ma tean, et teinekord on soodsam hind hirmus ahvatlev. 

Kliendid jätavad epoes ostu pooleli?

Siin on nüüd võimalusi kaks – lasta sel kliendil minna või üritada ta siiski tagasi tuua. Teisel juhul aitavad Sind automaatiseeritud emailid, mis sisaldavad...

Automatsiooni võlu: 170 000 toodet epoodi paari päevaga ja 50 000€ soodsamalt

Kas oled e-poe omanik ja veedad lõputuid tunde toodete käsitsi lisamisega? Kirjeldus, hinnad, pildid, suurused, värvid, kaal, mõõdud ja nii üks toode teise järel…

Reklaamid sotsiaalmeedias: ootused vs tegelikkus

Sotsiaalmeedia reklaamid on võimas tööriist, kuid need ei ole lahendus kiireks käibe kasvuks. Tulemuste saavutamiseks on vaja...

Scroll to Top