Kuidas Sinu reklaamiraha päriselt kasutatakse?

Mõni aeg tagasi sain kõne ühelt üliinspireerivalt ettevõtjalt, kes juhib tehnikakauplust. Ta oli investeerinud kolme kuu jooksul kolmekohalise summa reklaamiagentuuri teenustesse eesmärgiga kasvatada oma e-poe käivet. Tulemus? E-poe müük oli sisuliselt null.

Koostöö katkestamine ja üllatavad takistused

Olgu meie partner, kes mulle helistas, siin loos Martin. Soovitasin Martinil koostöö selle agentuuriga lõpetada, sest tulemusteta reklaamidele lisaks ei olnud nende esindaja kolme kuu jooksul vaevunud kordagi küsima, kuidas Martin nende tööga rahul on või uurima põhjust, miks epoe müük ei kasvanud.

Siis tuli aga ootamatu tagasilöök: agentuur keeldus kontosid üle andmast, väites, et need sisaldavad nende “ärisaladusi”. Õhku jäi küsimus – milliseid ärisaladusi saab peita reklaamikonto, mille eest maksti täiesti utoopiline summa ning mis tõi tagasi suursuguse nulli?!

Peidetud ärisaladus: kuidas Sinu raha tegelikult kasutatakse

Selgus, et mõned nutikamad on loonud süsteemi, kus ühe reklaamikonto alla koondatakse mitme kliendi kulutused. Näiteks, kui agentuuril/vabakutselisel X on kolm klienti, siis kõikide reklaamieelarved pannakse ühte potti, määrates näiteks kuu eelarveks 700€. Kuu lõpus saadetakse igale kliendile arve ja kinnitatakse, et just tema reklaamidele kulus täpselt see summa. Tegelikkuses jaotati see 700€ aga kõigi kolme kliendi vahel, mis tähendab, et igaühe reklaamidele kulutati tegelikult ainult kolmandik lubatust. 

Mida sellest õppida?

Enne koostöö alustamist on oluline olla tõeliselt tähelepanelik. Tore on kui lepingu teete, aga ka siis ei tasu närvi-, aja- ega kohtukulud vaidlemist ära. Nõua läbipaistvust! Veendu, et oled kõigi reklaamikontode omanik. Kui pead selleks kedagi veenma, on see juba esimene ohumärk. Kui kahtled mõne partneri aususes võid alati julgelt meie poole pöörduda.

Scroll to Top