Miks sinu (e-)pood ei müü?

Enamik e-poe ülesehituse päringuid saab tagasi lükatud, sest alustaval ettevõtjal on siiras usk, et kui pood veebi (või ka füüsiliselt) püsti panna, hakkab raha ojadena voolama. Enamasti seda aga ei juhtu.

Oletame, et sa leiad Poolast jube soodsa tarnija auto varuosadele. Lööd numbrid kokku ja näed, et suudad tooteid müüa 10% soodsama tavahinnaga kui teised turul olevad pakkujad. Teed esimesed investeeringud: registreerid ettevõtte, lased arendada standardse veebipoe, toksid tooted veebi ja… vaikus.

Seepeale saab enamik ettevõtjaid aru, et tuleb teha turundust. Õpitakse kiirelt selgeks ülimalt tänuväärne tööriist Canva ja tehakse reklaamid, mis postitatakse näiteks Facebooki. Kui läheb hästi, siis tuleb paar tellimust, aga see on ka kõik. Hoolimata sellest, et oled ehitanud veebilehe ja pakud soodsamat tavahinda, oste ei tule.

Kas probleemi lahendaks täiesti omanäoline veebipood, mis ei ole grammigi sarnane olemasolevatele? Mitte väga tõenäoliselt. E-poodi sisenedes on kliendil ikkagi teatud ootused – näiteks menüü asub üleval päises või küljeribal, ostukorvi otsib ta päisest, mitte iial jalusest jne.

Aga… kärbime alustuseks kasumist tüki ja teeme hinnad veel soodsamaks? Olgu, teeme uued reklaamid “Kõik tooted -20%”. Nüüd minu 2005. aasta käulal oleks hirmsasti uusi kojamehi vaja. Otsest kiiret pole, aga mingil hetkel tuleks need siiski välja vahetada. Ühel teisipäeva õhtul löön Facebooki lahti ja üle ühe postituse minu feedis on “Soodushind”, “Sooduskampaania”, “-X%”. Peale teist sarnase sisuga pakkumist eiran ma neid paratamatult täielikult.

Vahemärkus: sõltumata sellest, kas oled alustav (e-)pood või mõnda aega turul tegutsenud, on ainuüksi soodusam hind kehv strateegia, millega turgu vallutada. Seda seetõttu, et kui oled alustav ettevõte, ei usaldata sind. Ja kui oled juba mõnda aega turul olnud, võib see küll hetkeks käivet tõsta, aga lõputult sa ju soodushinda pakkuda ei taha, mistõttu pole see strateegia kuigi perspektiivikas.

Kui sa ei suuda eristuda, siis ostu ka ei tule. Suur, rasvane punkt. Mõtle eristumisest kui meeldejäävusest. Miks jääb just sinu e-pood meelde? Mida suudad sa teha paremini? Mõtle oma e-poest või ettevõttest kui tootest. Toode ei ole mitte need kojamehed, mida sa nagunii enam muuta ei saa – sinu toode on sinu pood, mida saad kujundada, arendada ja teistest erinevaks teha.

Scroll to Top