Oled kindel, et sul on veebilehte vaja?

Minuga võttis ühendust Veljo – ettevõtlik mees väikesest linnast, kus elab umbes 1000 inimest. Ta soovis hinnapakkumist veebilehele, mille kaudu reklaamida korvtõstuki renti. Loomulikult uurisin lähemalt: kus ja kellele ta plaanib oma teenust pakkuda? Selgus, et tema sihtgrupp ongi see sama väikelinn tuhande elanikuga.

Mida veebileht tegelikult tähendab?

Kui arvad, et veebilehe tegemine on lihtne ja odav viis oma teenust reklaamida, siis vaatame hetkeks reaalsust. Oletame, et leiad vabakutseliste grupist arendaja, kes teeb sulle veebilehe 300 euro eest. Lisame siia domeeni ja majutuse – 150 eurot aastas. Kokku esimene investeering 450 eurot. Polegi ju nii palju?

Aga see on alles algus. Selleks, et sinu veebileht üldse otsingumootorites esile tuleks, pead hakkama investeerima aega, raha ja teadmisi. Konkurents on tihe ning mida populaarsem valdkond, seda suurem peab olema sinu rahakott. Kui raha ja strateegiat pole, jääbki sinu veebileht lihtsalt tühjaks reklaamtahvliks, kuhu võibolla keegi kunagi kogemata ära eksib.

Tuhat inimest ei ole piisav sihtgrupp, et veebilehe tegemine end ära tasuks. Selle asemel soovitasin Veljol otsida odavamaid ja tõhusamaid lahendusi – näiteks reklaamida oma teenust kohaliku ajalehe kaudu või panna kuulutused üles küla teadetetahvlitele. Nii jõuab ta oma sihtgrupini märgatavalt soodsamalt.

Enne, kui hakkad kodulehte tegema

Enne, kui hakkad kodulehte tegema, mõtle läbi kõik võimalikud alternatiivsed viisid, kuidas oma teenust või toodet reklaamida. Küsi endalt:

  • Kus mu klient käib ja mida ta teeb?
  • Mis on tema peamised mured ja vajadused?
  • Millised on kõige lihtsamad ja kuluefektiivsemad viisid temani jõudmiseks?

Koduleht ei ole alati esimene ega ainus lahendus. Kui aga tunned, et vajad abi ideede struktureerimisel või strateegia loomisel, võta meiega julgelt ühendust.

Scroll to Top